2011年6月15日水曜日

ルイ・ヴィトンの新キャンペーンにノーメイクのアンジェリーナ・ジョリー

Angeline Jolie photographed by Annie Leibovitz for Louis Vuitton
ルイ・ヴィトンの定番キャンペーン、”Core Values"の新バージョンには、アンジェリーナ・ジョリーが起用されました。
人道的活動に熱心な彼女ですが、そのアクティビティの原点となったカンボジアでの旅が題材になっています。

私服でノーメイク、私物のトートでの撮影ですが、さすがの存在感です。

フォトはおなじみの、アニー・リーボヴィッツ。いつもどおりのハイクオリティです。
カンボジアでの経験についてのアンジェリーナ・ジョリーへのインタビューは月末にサイトで公開されるようです。

Angelina Jolie Poses for Louis Vuitton’s 'Core Values' Campaign WWDMEDIA

She’s barefoot, wearing her own clothes, no makeup and toting her own elegantly weathered monogrammed Alto bag. Yet Angelina Jolie looks radiant and completely in her element, reclining on a wooden boat in a verdant, lakeside landscape in Cambodia’s Siem Reap province. Jolie discovered the country in 2000 when she filmed “Lara Croft: Tomb Raider,” and it sparked her humanitarian activism.
She’s the latest celebrity to pose for Louis Vuitton’s popular “Core Values” campaign — and surely the only one who brought four children to the photo shoot, some of whom had to be shooed out of Annie Leibovitz’s frame.
“People are not used to seeing Angelina in this situation,” said Pietro Beccari, Vuitton’s executive vice president, unveiling the image exclusively to WWD. “I like the fact that it’s a real moment. This travel message we give through personal journeys is a fundamental one for the brand.”
The ad is slated to break in the International Herald Tribune on Wednesday, followed by a range of news, general interest and lifestyle publications, including Vanity Fair.
Beccari declined to disclose budgets for the media buy, or comment on reports Vuitton paid the American actress millions for the shoot. He would only say Jolie donated an undisclosed portion of her fees to a charity.
The campaign is expected to run for at least 18 months alongside a few other recent “core values” personalities, including Bono and Sean Connery. Vuitton introduced the advertising concept in 2007 as a way to trumpet its travel roots and showcase its perennial monogrammed leather goods as a balance to its fashion-driven marketing — and to reach a broader audience. Other personalities who have posed for Vuitton include Mikhail Gorbachev, Keith Richards and Catherine Deneuve.

Also on Wednesday, Vuitton plans to post a teaser on its Web site, louisvuittonjourneys.com/cambodia, foreshadowing an interview with Jolie that will be posted later in the month. In it, she is expected to discuss how her visit to Cambodia was a life-changing experience, awakening her to the plight of Third World countries. She adopted her eldest son, Maddox, from Cambodia and she and Brad Pitt established the Maddox Jolie-Pitt Foundation, which is active in community development and conservation in the country.

“This campaign is about a very special person and a very special journey,” Beccari said.

And a storied handbag. Beccari showed off several paparazzi shots of Jol
”ie toting the Alto carryall, which is believed to be at least six years old. The style is no longer in production, but “we are considering to re-edit it,” Beccari noted.

彼女は素足で、私物の衣装を纏い、ノーメイクで、彼女が所有するエレガントな経年劣化をしたモノグラムAltoバッグを肩にかけている。それでもまだAngelina Jolieは光り輝き、完全に彼女の要素を維持して、カンボジアのSiem Reap地区にある湖畔の生い茂る緑の中で木製ボートにもたれている。Jolieがこの国を知ったのは、2000年に映画”Lara Croft: Tomb Raider"の撮影のために訪れた時だった。そしてその経験は彼女を人道的活動へいざなう。

彼女はLouis Vuittonの人気キャンペーン、”Core Values"の最新の出演者(セレブリティ)である。そして彼女は4人の子どもをフォトショットに連れていったが、彼らはAnnie Leibovitzのフレームからは外れていて、彼女だけが写っている。

”人々はAngelinaのこのシチュエーションに慣れていない”とWWDに独占的にイメージを公開したVuittonのバイスプレジデントであるPietro Beccariは話している。”私はリアルな瞬間、つまり真実が好きだ。この個人的な旅を通じて私たちが提供したいトラベルメッセージはブランドにとって本質的なものだ”

”この広告は水曜日のInternational Herald Tribuneを皮切りに、多くの一般紙やライフスタイル誌に掲載される。これにはVanity Fairも含まれる。

Beccariはメディアバイイング予算や米女優に対して支払われる数百万ドルの費用についてのコメントを拒んだ。
彼がただひとつ言いたいことは、Jolieは出演料の一部をチャリティに非公表で寄付したということだ。

このキャンペーンは他の出演者、BonoやSean Conneryによる”core values"のキャンペーンと共に、少なくとも18ヶ月の継続が予想されている。
Vuittonは2007年にこの広告コンセプトを旅程と普遍的なモノグラムの革製品を紹介し、fashion-driven marketing-を目的として多くのオーディエンスに声を届けるべく発表した。
過去の出演者はMikhail Gorbachev、Keith RichardsやCatherine Deneuveなどである。

水曜日に、VuittonはWebサイト、ouisvuittonjourneys.com/cambodiaでティザーも予定している。Jolieへのインタビューを月末にポストすると示唆している。そのインタビューの中で、カンボジアへの訪問がどのように彼女の人生に変化をもたらし、世界第3位の困窮に気付いたのかについて彼女の口から話されるだろう。
彼女は長男のMaddoxをカンボジアから受け入れ、彼女とBrad Pittはコミュニティの発展とカンボジアの保護活動を目的とした、Maddox JoliePittファンデーションを設立した。

”このキャンペーンは特別な人々と特別な旅について言及している"とBecarriはいう。

そして、ハンドバッグの物語。Beccariはパパラッチが撮影した何枚かの写真を披露した。Jollieは少なくとも6年前のAlto carryallを肩にかけている。このスタイルは演出ではなく、”私たちはre-editすることを考えている”とBeccariは述べた。

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