2011年3月17日木曜日

Nikeの新フランスユニフォームにインスパイアされた『The Away Kit』がコレットで限定販売

karl
フランス代表のスポンサー権を2011-2018年の7年半契約、年間4260万ユーロ(約68億円)でアディダスからリプレイスしたNike。
新デザインのユニフォームが発表され、話題になっています。特に、フランス海軍の“mariniere”モチーフのAwayのユニフォームは非常に洗練されたデザインで多くの注目が集まっています。
Nikeは今回のローンチに当たり、カール・ラガーフェルドによるコマーシャルフォトを制作するなど、並々ならぬ力の入れようですが、このデザインにインスパイアされたフランスのセレクトショップcolleteが、『The away Project』を展開することになりました。
SwatchやMONTBLANC、ColorwareやTrousserlierなど、有力なブランドがそれぞれ”mariniere”モチーフを使ったプロダクトを展開するようです。
Nike x colette   The Away Project Accessories

Nike X Colette – The Away Project: Accessories freshness

A celebration of unity and diversity, the French Football Federation introduced the Official Away Kit byNike on March 7 th along with a new commemorative initiative currated by Parisan boutique colette aptly named The Away Project.
Inspired by the new Away Kit, a take on the French Navy’s striped “mariniere” uniform, selected partners created unique edition of their own signature creation as part of celebratory project. For Swatch, there is the striped The Gent timepiece with only 200 units available. Customization specialists at Colorware created special mariniere kit for either Apple iPhone 4 or 3G+, limited to 5 only.
So did writing instrument maker MONTBLANC, who wrapped 5 of its Meisterstuck Le Grand fountain pens in stripes also.
They said you never had a true macaroon till you have macaroons from Laduree, who prepared 300 4-macaroon box sets in colette Barbapapa flavor. Finally, a winged Angel Rabbit from Trousselier is always a great “I’m Sorry” gift for your better half in case you missed your wedding anniversary because of a game with Les Bleus.
These and other products from The Away Project will be on display and for sell at Colette starting March 28 th till April 11th. In the meantime, the new Away Kit from Nike is currently available for pre-order at colette’s online store.

結束と多様化への祝福として、フランスフットボール協会が3/7に公認のAway kitを発表したのに合わせて、パリのブティック、コレットが主導した『The Away Project』の記念品も紹介した。
フランス海軍の“mariniere”ストライブ用いたユニフォームの新しいAway kitにインスパイアされ、厳選されたパートナーが自身のシグネチャークリエイションとしてユニークなエディションを制作した。祝福を目的としたプロジェクトの一部として。
Swatchは腕時計のGentにstripeを施したモデルを200ユニット限定で販売。
カスタムのスペシャリストであるColorwareはiPhone4と3G+の“mariniere”キットを5つ限定で製作。そして文具メーカーのMONBLANCは万年筆のMeisterstuck Le Grandに5本限定でストライプを施した。
Landureeを食べるまで、あなたは本物のマカロンを知らないという彼らからはcolette Barbapapaフレーバーのマカロンが4つ入ったボックスを300個販売。
最後に、Trousselierの羽がついたAngel Rabbitは結婚記念日をル・ブルー試合のため忘れてしまった際に妻へ贈る“I’m sorry”ギフト。
これらとそれ以外のAway ProjectプロダクトはColetteにて3/28-4/11の期間展示、販売される。
また、Nikeによる新しいAway kitはcoletteのオンラインストアで予約可能である。

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